• English
  • Svenska
  • Norska
  • Dansk
  • Suomi

YKSITYISKOHDAT TEKEVÄT MYYMÄLÄN

Avain myyntiä ja profiilia nostavan myymälän luomiseen on se, että kaikkien yksityiskohtien, tuotteiden ja myymäläkalusteiden on toimittava yhdessä ja luotava kokonaisuus. Me tiedämme, mikä toimii. Tämä ei ole mitään rakettitiedetta, myyntiä voidaan lisätä yksinkertaisillakin myymäläkalusteraratkaisuilla.

VAIKUTA ASIAKKAISIISI

Useimmilla asiakkaat ovat tapojensa orjia. He toimivat, ajattelevat ja ostavat useimmiten samalla tavalla kuin aina ennenkin. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, mutta meillä on myymälässä monia mahdollisuuksia vaikuttaa asiakkaiden käyttäytymiseen, saada aikaan elämys ja kiinnittää heidän huomionsa.

AJATTELE KOKONAISUUTTA

Hestralla on osaamista monilta toimialoilta, eri kohderyhmistä ja tuotekategorioista, mikä auttaa jo pitkälle. Tiedämme, miten erilaiset yksityiskohdat voivat vaikuttaa yhdessä houkuttelevan ympäristön luomiseksi myymälään.

5 VAIHETTA MYYMÄLÄN PARANTAMISEKSI

Kaikki myymälät ovat erilaisia, mutta tietyillä asioilla on välitön vaikutus myymälän kannattavuuteen.

1. LUO HYVÄ VAIKUTELMA ENSISILMÄYKSELLÄ

Luot hyvän ensivaikutelman huipputuotteiden esillepanolla muutaman metrin päässä sisäänkäynnistä myymälän sisäpuolella. Siten saat asiakkaita sisään ja annat heille selkeän käsityksen siitä, mitä he voivat odottaa. Se vaikuttaa paljon kokonaisvaikutelmaan. Aseta tähän paikkaan esille vain tuotteita, jotka vahvistavat myymälän profiilia.

2. LÄHTÖLAUKAUS SHOPPAILUUN

Sisäänkäynnin lähellä tulee myös aina olla houkuttelevia tuotteita. Tällaiset tuotteet houkuttelevat asiakkaat avaamaan lompakkonsa ja aloittamaan ostosten teon. Kun asiakas on aloittanut ostosten teon, hän myös todennäköisesti jatkaan niiden tekemistä ja kiertää koko myymälän.

3. NÄYTÄ KOKO MYYMÄLÄ

Harvat myymälät pystyvät houkuttelemaan asiakkaat tutustumaan koko myymälään. Useimmiten se johtuu siitä, että asiakkaiden kulkureitti on liian lyhyt. Kun myymälän pohjaratkaisu on harkittu, suurempi osa tuotevalikoimasta on esillä samanaikaisesti ja asiakkaat houkutellaan myymälän joka nurkkaan oikealla sijoittelulla. Ostoskoriin kertyvien tuotteiden määrä nousee ja kaupan kannattavuus paranee.

4. ANNA ASIAKKAAN KOKEILLA

Asiakkaat haluavat yleensä kokeilla tuotteita ennen kuin tekevät ostopäätöksen, riippumatta siitä onko kyse villapuserosta tai porakoneesta. Ostamisen todennäköisyys kasvaa merkittävästi, kun asiakas on saanut kokeilla tuotetta. Käytä siksi tehokkaasti hyväksesi myyntitoreja, korokkeita ja muita erikoisempia esillepanotapoja.

5. KÄYTÄ KASSA-ALUETTA HYVÄKSESI

Kassa-alue esillepano luo yhdessä sisäänkäynnin kanssa asiakkaan yleiskäsityksen myymälästä. Siksi on tärkeää, että kassa-alue on selkeä ja välittää oikeanlaista tunnelmaa. Kassa on todella hyvää myyntipinta-alaa, jota voidaan käyttää tuomaan esiin uutuuksia, pienikokoisia volyymituotteita ja sesonkituotteita. Näitä tuotteita on hyvä vaihtaa säännöllisin väliajoin, jotta asiakkaat löytävät aina jotakin uutta.

HESTRA SHOWROOM

Hestran showroomissa on esillä monenlaisia mahdollisuuksia, erilaisia sisustustyylejä,

konseptiratkaisuja, myymäläkalusteita ja myymälävarusteita, LED-valaistusratkaisuja ja äänijärjestelmiä. Ota yhteyttä, niin järjestämme inspiroivan esittelyn!

Showroom

SEURAA VÄHITTÄISMYYNTIALAA

Vähittäismyyntialan seuraaminen on tärkeää kaikille, joilla on myymälätoimintaa. Käytä muutama minuutti aikaasi, niin voit oppia lisää vähittäismyyntialan tilanteesta ja kotitalouksien kulutuksesta.
Ajankohtaisia raportteja:

Suomen vähittäiskaupan liikevaihtokuvaaja (Tilastokeskus)

Suomen vähittäiskaupan taulukot kaupan eri aloilla (Tilastokeskus)
Ruotsin vähittäismyynti-indeksi